İlan ve Reklam Şube Müdürlüğü
Genel Tanıtım
İletişim Bilgileri
Adres
Yüksekalan Mahallesi Adnan Menderes Bulvarı No:20 07310 Muratpaşa/ANTALYA
Telefon
(0 242) 249 51 32 - 0 537 950 78 29 (Watsapp İhbar Hattı)
Faks
(0 242) 249 51 15
-
Birim Yöneticisi
Tuncay AKALAN (Şube Müdür V.)
Tuncay AKALAN, halen İlan ve Reklam Şube Müdürlüğü görevini vekaleten yürütmektedir.
Görev ve Sorumluluklar
a) 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanununda yer alan İlan ve Reklâm Vergisi ile mevcut yasa, tüzük ve yönetmelik hükümlerine göre tarh, tebliğ ve tahakkuk işlemlerini yapmak,
b) İlan ve Reklâm Vergisi’ne ait haftalık, aylık ve yıllık faaliyet raporlarını çıkarmak,
c) Yargı organlarına yapılmış olan itirazları yasal süreci içerisinde değerlendirerek savunmaya esas bilgi ve belgeleri ilgili kurum veya kuruluşlara iletmek,
ç) İlan Reklâm Vergisi ve Eğlence Vergisi’ne ait gelir kaybını önlemek amacıyla gerekli tedbirleri almak,
d) Terkini ya da reddi gereken vergilerin 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’na uygun olarak düzeltilmesi,
e) Kent ve Kent Esnafı ile ilgili araştırmalar yapmak, yaptırmak,
f) Sigorta şirketlerinin vermiş olduğu beyanları incelemek noksan görülen hususlarla ilgili gerekli yazışmalar yapılarak gelir kaybını önlemek.
g) Biletle girilen eğlence yerleri ile ilgili biletlerin mühürlenmesini sağlamak,
ğ) Eğlence Vergisi’ne ait gelir kaybını önleme amacı ile gerekli tedbirleri almak,
h) 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nda yer alan Belediyemiz vergilerinden Yangın Sigorta Vergisi ile Eğlence Vergisi’ne ait mevcut yasa, tüzük ve yönetmelik hükümlerine göre tarh ve tahakkuk işlemlerini yapmak,
ı) 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5393 sayılı Belediyeler Kanunu ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu doğrultusunda Belediyemiz gelirleri içerisinde yer alan vergi, resim, harç, paylar ile ücrete tabi işlerden dolayı kurum, kuruluş ve kişilerle ilgili tebligatların tebligat kanunu uyarınca muhatabına tebliğ edilmesini sağlamak, diğer servislerce düzenlenmiş olan ihbarnamelerin dağıtımını yapmak,
i) Antalya Büyükşehir Belediyesi mücavir alanları dâhilinde cadde ve bulvarlardaki reklâm materyallerini ve yön levhalarını yerinde incelemek, kayıt dışı olan mükelleflerin kayıt altına alınarak, İlan Reklâm Vergisi ve Eğlence Vergisi’nin ödenmesini sağlamak,
j) İlan Reklâm ve Tanıtım Çalışma Usul ve Esasları hakkında yönetmelik hükümleri doğrultusunda işlem yapmak,
k) İlan Reklâm ve Tanıtım Yönetmeliği doğrultusunda denetim ekiplerine talimat vererek, görsel kirlilik yaratan tabelalar hakkında gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamak,
l) Büyükşehir Belediyesi’nin yetki alanları içerisinde bulunan cadde, bulvar ve meydanlar üzerindeki vergi kaçaklarının önlenmesi için denetim ve kontrol yapmak, vergi taramaları sonrası eksik ve noksan vergi bildiriminde bulunanlar hakkında tutanak tutmak,
m) Mali Hizmetler Dairesi Başkanı tarafından verilen ve mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
İlan ve Reklam Şube Müdürlüğü
Mevzuat
Mevzuata ulaşmak için tıklayınız
İlan ve Reklam Şube Müdürlüğü
Başvuru Rehberi
İlan ve Reklam Şube Müdürlüğü
İş süreçleri
İlan ve Reklam Şube Müdürlüğü
Sıkça Sorulan Sorular
- Antalya Büyükşehir Belediyesi yetki alanındaki ana arterlerde reklamı olan İlan Reklam Vergisini vermekle yükümlü mükelleflerimiz Belediyemizin İlan ve Reklam Şube Müdürlüğüne başvurarak veya https://ebelediye.antalya.bel.tr/webportal/index.php adresine e-beyanname sistemini kullanarak beyannamelerini verebilirler.
- İlan Reklam Vergisinin mükellefi, ilan ve reklamı kendi adına yapan veya yaptıran gerçek veya tüzel kişilerdir. İlan ve reklam işlerini mutat meslek (reklam şirketleri) olarak ifa edenler, başkaları adına yaptıkları ilan ve reklamlara ait vergileri mükellefler adına ilgili belediyeye yatırmaktan sorumludurlar.
- Beyan dönemi haricinde yıl içerisinde yapılan ilan ve reklamlarda, ilan veya reklam işinin yapılmasından önce mükellef tarafından beyanname verilmesi gerekmektedir.
- İlan ve reklam işinin bu işi mutat meslek (reklam şirketleri) olarak ifa edenler tarafından yapılması halinde ise; ilan veya reklamın yapıldığı ayı takip eden ayın 20’inci günü akşamına kadar beyanname verilmesi gerekmektedir.
01 Ocak - 31 Aralık dönemi içerisinde vergi tarhiyatı yapılan reklam unsurunuzu 30 Haziran tarihine kadar kaldırmanız halinde idaremize bir dilekçe ile başvurarak 6 aylık vergi dilimi (01 Ocak - 01 Temmuz) üzerinden ilan reklam verginizi ödeyebilirsiniz. 01 Temmuz tarihinden sonra kaldırılan reklam unsurları 1 yıl üzerinden (01 Ocak - 31 Aralık) vergilendirilmektedir.
1 yıl üzerinden tarhiyatı yapılarak ödenen reklamın 30 Haziran tarihi öncesinde kaldırılması halinde, Belediyemize dilekçe verilir (30 Haziran tarihinden önce) ise, yıllık ödenen verginin 6 aylık kısmı için para iadesi talebinde bulunulabilir.
İzin işlemleri için Zabıta Dairesi Başkanlığının 0242 249 50 70 no’lu telefon numarasından bilgi alabilirsiniz.
Tahakkuk ve tahsilat işlemleri için İlan ve Reklam Şube Müdürlüğünün 0242 249 51 07 - 0242 249 51 33 numaralı telefonlarından bilgi alabilirsiniz.
Alınacak izinden sonra İlan reklam vergisi bedeli İlan ve Reklam Şube Müdürlüğü’ne beyanname ile bildirilecek ve yatırılacaktır. Genel Beyanname verme dönemi, 1-31 Ocak tarihleri arasıdır. Yıl içinde yapılan ilan-reklamlarda ise ilan-reklamın mükellefçe yapılması halinde yapılmasından önce, bu işi mutat meslek olarak ifa edenlerce (reklam şirketleri) yapılması durumunda yapıldığı ayı takip eden ayın 20. günü akşamına kadardır.
İzin işlemleri için Ulaşım Dairesi Başkanlığından 0242 321 84 88-89 no’lu telefon numaralarından bilgi alabilirsiniz.
Tarh - tahakkuk işlemleri için İlan ve reklam şube Müdürlüğünün 0242 249 51 07 - 0242 249 51 33 no’lu telefon numarasından bilgi alabilirsiniz.
Başvuru yapılıp vadesinde ödeme yapılırsa; birinci defa Vergi Ziya-ı Cezasının yarısı sonrasında ise üçte biri oranında indirim yapılır. Söz konusu indirimden faydalanmak için Müdürlüğümüze başvurulması gerekmektedir.
Mükellefimiz ihbarnamenin kendisine tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içerisinde
başvurarak, uzlaşma talep edebilir.
Uzlaşma, yetkili kişinin imzasını içeren dilekçe ile Gelir Şube Müdürlüğüne yapılır. Uzlaşma talepleri Belediye Uzlaşma Komisyonunca değerlendirilir. Mükellef uzlaşma için komisyonca davet edilir ve komisyon kararları mükellefe yazılı olarak tebliğ edilir.
İlan ve Reklam Şube Müdürlüğü olarak siz mükelleflerimize en iyi hizmeti sunmak için çalışmaktayız. Bu nedenle hizmetlerimize ilişkin beklenti, görüş ve önerileriniz bizim için önemlidir.
Hizmetlerimize ilişkin tarafınızdan tespit edilen bir eksiklik veya hata olması halinde durumu aşağıdaki yollardan bize iletebilirsiniz.
Talepleriniz üzerine yaptığımız iyileştirmelerle ilgili size dönüş yapabilmemiz için lütfen ad, soyad, telefon ve elektronik posta bilgilerinizi yazmayı unutmayınız.
Telefon: 0242 249 51 07
E-Mail: ilanreklam@antalya.bel.tr